Skip to main content

Седма седница Координационог тела за борбу против насиља у основним и средњим школама

на територији Града Новог Сада одржана је данас, у Скупштини Града Новог Сада. Том приликом, поднет је извештај о стању безбедности и случајевима насиља у основним и средњим школама, а представљене су и планиране активности чланова Координационог тела за наредни период. Заменица председнице Координационог тела Биљана Кикић-Грујић објаснила је да радна група тог тела, од почетка школске године, обилази школе и пружа саветодавну и стручну помоћ руководству. У школама где су запажени проблеми из области вршњачког насиља, у сарадњи саразредним старешинама, реализоване су превентивне, тематски различите активности са ученицима код којих је примећено присуство таквог облика понашања. Она је истакла је да су, након велике трагедије у ОШ „Владислав Рибникар“, новосадске основнешколе озбиљно схватиле своју улогу и да су скоро све доставиле извештај о стању безбедности, за прво полугодиште, који је пажљиво разматран.

– Анализом тих извештаја утврђено је су најчешћи облици насиља били физичко, социјално и електронско насиље. Уочен је недостатак емпатије и прихватања различитости код деце. Што се  тиче степана насиља, најчешћи су били случајеви блажих облика, док су ређи они озбиљнији што нам говори о реакцији надлежних којом се спречава ескалација. Ипак, евидентан је пораст насиља и зато ћемо у наредном периоду, школама где таква потреба постоји, понудити додатну подршку и помоћ. У наредна два месеца, чланови нашег Координационог тела биће укључени у рад са родитељима, јер верујемо да они имају важну улогу у превенцији насиља – изјавила је Биљана Кикић-Грујић.

Она је подсетила и на могућност пријаве насиља путем СОС броја телефона или путем мејла.
Радна група Координационог тела за борбу против насиља у основним и средњим школама на
територији Града Новог Сада обрађује пријаве упућене путем телефона, на број: 064 844 88 00 или
путем мејла на адресу: koordinaciono.nasilje@novisad.rs.
Нови Сад, 22. март 2024. године

Leave a Reply