BESPLATAN KURSEVI MATEMATIKE I PROGRAMIRANjA

BESPLATAN KURSEVI MATEMATIKE I PROGRAMIRANjA

Fondacija „Centar za mlade talente” organizuje besplatne kurseve matematike i programiranja za učenike osnovnih i srednjih škola sa teritorije cele Srbije. Ove kurseve podržava i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a Čitaj više »

TRIBINA O BEZBEDNOSTI U EĐŠEGU – PREDAVAČ IGOR JURIĆ

TRIBINA O BEZBEDNOSTI U EĐŠEGU – PREDAVAČ IGOR JURIĆ

U kulturnoj stanici Eđšeg biće  održana tribina “Ukradena bezbednost”, a predavač je Igor Jurić, aktivista i borac za povećanje bezbednosti dece. Po profesiji ekonomista, koji je nakon lične tragedije život posvetio podizanju Čitaj više »

ŠTA NAS OČEKUJE DO KRAJA NEDELJE U OKVIRU KALEIDOSKOPA KULTURE

ŠTA NAS OČEKUJE DO KRAJA NEDELJE U OKVIRU KALEIDOSKOPA KULTURE

Izložba „Inovativni finski dizajn“ koja je otvorena u Eđšegu bila je početak obeležavanja Nedelje finske kulture, u okviru čega Novosađane 21. septembra očekuje radionica za decu i književno veče. Ko su glavni Čitaj više »

SVIRANjE NA KLAVIRU ZA GINISA – NA TRGU SLOBODE

SVIRANjE NA KLAVIRU ZA GINISA – NA TRGU SLOBODE

Učenici i profesori muzičke škole “Isidor Bajić” pokušaće da obore Ginisov rekord u najmnogoljudnijem sviranju klavira. Profesori i 23 đaka muzičke škole, 46 ruku, 230 prstiju i jedan klavir biće potrebno da Čitaj više »

ISPRATITE  LETO UZ LETNjI BAZAR

ISPRATITE LETO UZ LETNjI BAZAR

Leto je možda na izmaku, ali to nije razlog da se ne isprati kako dolikuje, Letnjim bazarom koji će biti održan u četvrtak od 18 do 21 sat, u Omladinskom centru CK13. Čitaj više »

 

KADA KINEZI OTKRIJU SLADOLED

U Kini, zemlji u kojoj se obožavaju čajevi, pije topla voda, a i pivo se retko hladi, sladoled postaje sve popularniji. Prodaja vrtoglavo raste, proizvođači se utrkuju čudnim ukusima da privuku kupce, a kompanije angažuju ljude koji probaju sladolede. Osim u ukusima lokalnih specijaliteta, proizvođači sladoleda traže inspiraciju kombinujući sladoled sa popularnom hranom i pićem. Tako jedan lanac poslastičarnica rasprostranjen širom Kine sarađuje sa dva veka starom nemačkom vinarijom. Tako je sladoled uronjen u penušavo vino postao hit među kupcima. Osim poslastičarnica, i veliki brendovi nude nove ukuse svakog leta i potrebni su im profesionalci kako bi bili sigurni da će novi ukusi privući kupce. To je stvorilo novu profesiju – probače sladoleda. Iako nema prikladan prevod u srpskom jeziku, zvuči kao zanimanje iz snova. U ovom poslu je najvažnije imati, kako u slengu kažu probači sladoleda, „zlatan jezik“, jer probač tokom dana degustira od 5, pa do 20 vrsta sladoleda i aje svoje mišljenje o njima. Ocena onog ko proba dovodi do toga da se sladoled nađe u prodaji, ili ne. Ako je loš u procenama, niko neće jesti sladoled koji je on izabrao. Kina je jedno od najvećih tržišta sladoleda na svetu. Svake godine u ovoj zemlji se pojede sladoled u vrednosti od preko 10 milijardi dolara. Ipak, to je zbog ogromne populacije, budući da je konzumacija sladoleda po jeziku stanovnika u Kini relativno mala, i čini manje od četvrtine američkog proseka. Ali, prednost Zapada se topi, jer potrošnja sladoleda u Kini raste godišnjom stopom i do 50 odsto.