U ČETVRTAK IZMENA REŽIMA SAOBRAĆAJA U ULICI JANKA ČMELIKA ZBOG RADOVA TOPLANE

U ČETVRTAK IZMENA REŽIMA SAOBRAĆAJA U ULICI JANKA ČMELIKA ZBOG RADOVA TOPLANE

„Novosadska toplana“ će, u četvrtak, 18. jula, izvoditi završne radove u šahtu na kolovozu u Ulici Janka Čmelika, u blizini raskrsnice sa Ulicom Đule Molnara (ispred Osnovne škole „Svetozar Marković Toza“). Za vreme Čitaj više »

IZMENA TRASA AUTOBUSKIH LINIJA ZBOG RADOVA OKO NAUČNO – TEHNOLOŠKOG PARKA

IZMENA TRASA AUTOBUSKIH LINIJA ZBOG RADOVA OKO NAUČNO – TEHNOLOŠKOG PARKA

Zbog radova na izgradnji saobraćajnih površina i prateće infrastrukture za potrebe komunalnog opremanja Naučno – tehnološkog parka  u Fruškogorskoj ulici – od Bulevara cara Lazara do Ulice Milice Stojadinović Srpkinje u Novom Sadu Čitaj više »

KONKURS ZA UMETNIKE ZA REZIDENCIJALNI PROGRAM U PLOVDIVU

KONKURS ZA UMETNIKE ZA REZIDENCIJALNI PROGRAM U PLOVDIVU

Nova šansa za umetnike da putuju, inspirišu se i realizuju svoje ideje je umetnički rezidencijalni program u Plovdivu, ovogodišnjoj Evropskoj prestonici kulture. Tokom trajanja rezidencije, u periodu od avgusta do oktobra, odabrani umetnik Čitaj više »

ŠTA NAS OČEKUJE TOKOM NOVOSADSKOG MUZIČKOG LETA

ŠTA NAS OČEKUJE TOKOM NOVOSADSKOG MUZIČKOG LETA

Sledeće nedelje počinje Novosadsko muzičko leto u organizaciji Muzičke omladine Novog Sada, a pod pokroviteljstvom Grada Novog Sada. Na otvaranju, u subotu, 27 jula, nastupa grupa Divanhana koja izvodi tradicionalnu muziku zemalja Čitaj više »

KAKVE VEZE IMAJU PENTAGON I KRPELjI?

KAKVE VEZE IMAJU PENTAGON I KRPELjI?

Neki članovi Predstavničkog doma SAD strahuju da je Pentagon eksperimentisao na krpeljima, a onda ih i pustio u javnost što je izazvalo širenje lajmske bolesti, od koje u SAD boluje 300.000 ljudi. Čitaj više »

 

BUBA DANAS ODLAZI U ISTORIJU

Folksvagen danas obustavlja proizvodnju poslednje verzije modela „buba“ u svojoj fabrici u meksičkoj Puebli. To će označiti kraj puta za vozilo koje je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine. Ovaj automobil bio je deo najmračnijih trenutaka Nemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol nemačke ekonomske posleratne obnove i uspona srednje klase. „Buba“ je bila primer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom sveta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture. Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce „koka-kole“.

Originalni dizajn je delo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat Adolfa Hitlera o „narodnom automobilu“, po ugledu na „ford model t“ u Americi. Do 1955. godine proizvedena je milionita „buba“ u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primeraka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje. Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput „golfa“.

„Buba“ nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine. „Nova buba“, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi „golfa“, stigla je na tržište 1998. godine. Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle današnje ceremonije u Puebli, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.