PRAZNA PRODAVNICA PRIKUPILA ŠEST IPO TONA GARDEROBE

PRAZNA PRODAVNICA PRIKUPILA ŠEST IPO TONA GARDEROBE

Zahvaljujući The Empty Shop-u, jedinstvenoj radnji unutar šoping centra Promenada koja je poslednjih mesec dana služila kao mesto gde građani Novog Sada i Vojvodine mogu donirati svoju korišćenu garderobu i obuću, prikupljeno je Čitaj više »

USPEŠAN HUMANITARNI TURNIR FONDACIJE „PRVI KORAK“

USPEŠAN HUMANITARNI TURNIR FONDACIJE „PRVI KORAK“

Više od 300 dece, raspoređene u 31 ekipu, igralo je u subotu humanitarni turnir u fudbalu na terenima Fudbalskog saveza grada Novog Sada prekoputa Novosadskog sajma. Na turniru su učestvovala deca rođena Čitaj više »

NEDOVOLjNO TURISTIČKIH VODIČA KOJI ZNAJU KINESKI

NEDOVOLjNO TURISTIČKIH VODIČA KOJI ZNAJU KINESKI

Srbija je sve posećenija od strane inostranih turista i posao turističkih vodiča je sve traženiji. Naša zemlja ima sasvim dovoljno turističkih vodiča koji govore engleski jezik, ali što se drugih jezika tiče, Čitaj više »

NA NjOJ I OKO NjE JE SVE CRVENO (foto)

NA NjOJ I OKO NjE JE SVE CRVENO (foto)

Zorica Rebernik ima 67 godina, učiteljica je u penziji, živi u gradiću  Breza u Bosni i Hercegovini. Znate, to je onaj grad za koji voz čeka Zdravko Čolić u pesmi „Stanica Podlugovi“. Čitaj više »

IZBACILI JE SA KRSTARENjA JER JE VISILA NA BRODU ZBOG SELFIJA (foto)

IZBACILI JE SA KRSTARENjA JER JE VISILA NA BRODU ZBOG SELFIJA (foto)

U danšnje vreme ljudi svih generacija spremni su na svakakve gluposti da bi napravili što bolji selfi. Sumanuti primeri stžu svakodnevno. Jedna putnica broda „Allure of the Seas“ izbačena je sa luksuznog Čitaj više »

 

BUBA DANAS ODLAZI U ISTORIJU

Folksvagen danas obustavlja proizvodnju poslednje verzije modela „buba“ u svojoj fabrici u meksičkoj Puebli. To će označiti kraj puta za vozilo koje je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine. Ovaj automobil bio je deo najmračnijih trenutaka Nemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol nemačke ekonomske posleratne obnove i uspona srednje klase. „Buba“ je bila primer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom sveta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture. Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce „koka-kole“.

Originalni dizajn je delo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat Adolfa Hitlera o „narodnom automobilu“, po ugledu na „ford model t“ u Americi. Do 1955. godine proizvedena je milionita „buba“ u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primeraka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje. Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput „golfa“.

„Buba“ nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine. „Nova buba“, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi „golfa“, stigla je na tržište 1998. godine. Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle današnje ceremonije u Puebli, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.