SREDNjOŠKOLCI POČINjU DA UČE DA PREPOZNAJU LAŽNE VESTI

The front page of a newspaper with the headline "Fake News" which illustrates the current phenomena. Front section of newspaper is on top of loosely stacked remainder of newspaper. All visible text is authored by the photographer. Photographed in a studio setting on a white background with a slight wide angle lens.

Srednjoškolci u SAD i širom sveta počinju da uče kako da razlikuju lažne od pravih, proverenih vesti, u okviru predmeta koji se zove „medijska pismenost“. Đaci su bombardovani informacijama, kao i takozvanim vestima, lažnim vestima, glasinama na internetu i pogrešnim informacijama. Cilj je da mladi prepoznaju kvalitetno novinarstvo kao i da identifikuju neobjektivne, neizbalansirane, lažne vesti, propagandu i slično. Studije pokazuju da se tinejdžeri uglavnom informišu na društvenim medijima, a takođe su skloniji da veruju informacijama koje dobiju od svojih vršnjaka. U mlađim uzrastima često misle da ako je neko nešto stavio na internet, to je provereno i sve je istina. Skloni su da to veruju i dele te informacije dalje. U srednjoj školi su već više cinični i znaju da misle da su sve informacije podjednako motivisane pristrasnošću, nekim skrivenim ciljevima. Ono što tu nedostaje je veština kritičnog rasuđivanja da bi znali šta da rade sa svim tim informacijama, smatraju profesori.