DA LI JE POČELA ŠOPOKALIPSA

Iako kod nas to uopšte ne deluje tako, ova godina će biti veoma loša za mnoge prodavnice, ali i  tržne centre u svetu.  Dokaz za to stiže iz SAD gde se na sve više molova i tržnih centara stavljaju katanci, jer ljudima nisu zanimljivi. Razlog za to treba tražiti u činjenici da današnja polulacija ne želi da svoje slobodno vreme provodi šetajući po molovima, gledajući izloge i kupujući, već na neki drugi način. Do devedesetih godina prošlog veka su posete tržnim centrima postale jedna od najvažnijih aktivnosti ljudi tokom slobodnog vremena. Na samom vrhuncu svoje popularnosti Amerikanci su u tržnim centrima mesečno provodili 12 sati, što je više od bilo koje druge aktivnosti, osim spavanja, rada i jela. Drugi razlog za „kupokalipsu“ (šopokalipsu) je internet, jer kupovina on line je danas daleko jednostavnija, ali i sve povoljnija. Zbog svega ovoga mnogi poznati brendovi planiraju lagano zatvaranje svojih prodavnica, a kad se zatvore prodavnice, prestaje potreba i za tržnim centrima. KOd nas ovaj trend još nije došao, a kada će, nije poznato. Što se ostatka sveta tiče, činise da su ljudi počeli da se ponašaju shodno devizi: živi više – kupuj manje.